Spørgsmål og svar
Spørgsmål fra køber
Hvad er niveauet af varer hos Kram & Co?
Det kan svinge fra uge til uge. Men normalt vil du finde den samme type loppefund og gode genbrugsvarer, som på loppemarkeder, DBA og Lauritz.
Hvor tit kommer der nye varer
Hver dag fylder nye sælgere nye og spændende varer på hylderne. Så kig forbi Kram & Co’s butik i Holbæk.
Kan jeg prutte om prisen?
Nej, vi er et loppesupermarked hvor varerne koster den pris, der er angivet af sælger.
Hvordan sikrer jeg mig at de elektriske artikler fungerer?
Henne ved kassen i Kram & Co’s butik er der et bord med El-kontakter. Her kan du afprøve om elektriske artikler virker.
Kan jeg returnere en vare efter køb?
For varer købt på en stand gælder reglerne om købt som beset.
Spørgsmål fra sælger
Bookning af stand
Hvordan ved jeg hvilken type stand jeg skal vælge?
Vores reolstand er typisk til dine mindre eller mellemstore ting. En gulvstand er til møbler, gulvlamper, barnevogne, kufferter, cykler mm.
Hvordan foregår bookningen?
Du kan booke en stand via vores hjemmeside, i butikken eller telefonisk. Betaling skal ske i butikken senest 14 dage før lejeperioden start. Er der mindre end en uge til lejeperiodens start skal betaling ske med det samme.
Kan jeg booke en stand i mere end en uge?
Ja, du kan booke en stand fra minimum en uge op til 12 måneder. Se priser og rabatter under siden Priser.
Kan jeg booke både en reol – og gulvstand samtidig?
Ja, du kan booke begge standtyper og vores andre serviceydelser samtidig.
Hvor løber en lejeperiode fra?
Det bestemmer du selv. Du kan booke en stand alle ugens dage i minimum en uge, eks. fra tirsdag til mandag ugen efter.
Hvad gør jeg med større møbler ?
Fylder dit møbel mere end én gulvstand 120 x 80 (EUR-palle) kan du leje flere gulvstande.
Kan jeg opnå en rabat, hvis jeg booker en stand i en længere periode?
Ja, alt efter hvor lang en periode du ønsker at leje. Se de forskellige lejeperioder med rabat under Priser.
Sikkerhed
Er mine varer på standen sikrede mod tyveri?
Der er videoovervågning i lokalet, alarmer på varer og vores medarbejdere har et godt …. skarpt øje på hvad der foregår i butikken.
Udover de almindelige alarmer kan du gratis låne specialalarmer til dine ting i butikken. Du finder priserne på tøjalarmer og wirealarmer på siden “Priser”.
Dækker min husstandsforsikring, som på et normalt loppemarked?
Ja, det gør den.
Hvad gør jeg med mine mest kostbare varer?
Vi udleverer alarmer i forbindelse med standleje. Derudover kan du leje ekstra alarmer. Du er også velkommen til, hvis der er plads, at stille én kostbar vare i vores aflåste glasskabe, hvis der er plads.
Prismærker og priser på varerne
Hvordan foregår det med prismærkerne?
Prismærker og alarmer udleveres i butikken. Prismærker indeholder en stregkode og standnummer som fortæller at varerne tilhører dig. Prismærkerne kan oprettes online med beskrivelse og pris. Her er der plads til at du kan skrive pris på.
Får jeg prismærkerne udleveret i butikken?
Ja, dem printer og udleverer vi i butikken. Du kan få mærkerne udleveret løbende under hele lejeperioden.
Hvad sker der hvis prismærket falder af en vare?
Varer uden priser på sætter vi på en reolen ”hjemløse varer”. Det er altid en god idé at tjekke reolen når du er i butikken. Den tømmes hver anden uge.
Kan jeg beskrive mine varer?
Ja, det er en god idé at skrive på prismærkerne.
Kan jeg ændre prisen i løbet af min lejeperiode?
Ja, men af sikkerhedsmæssige årsager skal du sætte nye prismærker på varerne. På den måde er vi sikre på at det er dig der har bestemt prisen !
Hvad gør jeg hvis jeg er i tvivl om hvad mine varer skal koste?
Et godt råd er at gå rundt og se priserne på lignende varer i butikken. Og, tænk over hvad du selv vil betale for dem – det er ofte det samme som andre gerne vil.
Er der en nedre prisgrænse?
Du kan sælge varer ned til 5 kr. pr. stk. Har du ting du vil sælge for et mindre beløb anbefaler vi at du grupperer dem og sælger dem samlet.
Opstilling af varer
Hvornår kan jeg stille mine varer op på standen?
Du er velkommen til at stille dine varer op aftenen før din første lejedag. Du kan stille op 1 time før lukketid. Du kan også vælge at komme i løbet af din første lejedag, hvis det passer dig bedre.
Kan man holde lige foran og læsse af?
Vi har gratis parkeringspladser lige ude foran butikken.
Er der noget jeg ikke må sælge?
Du må ikke sælge fødevarer, dagligvarer, alkohol, tobak, våben, køkkenknive, hårde hvidevarer, ulovlige kopivarer, pornografisk materiale, farlige væsker og materialer.
Må jeg godt sælge mine egne håndlavede ting?
Ja, det må du selvfølgelig gerne.
Forløbet af min lejeperiode
Hvordan sælger jeg mest?
Prøv at gå ind under siden “Gode råd”. Her finder du en liste af gode råd til, hvordan du kan sælge mest.
Forventes det, at jeg jævnligt kommer og gør standen pæn?
Du kan vælge at komme og holde orden på standen. Jo pænere standen står, jo mere sælger du.
Hvad gør jeg med de mest kostbare ting?
Læs svar her på siden under afsnittet Sikkerhed.
Kan jeg forlænge min lejeperiode?
Ja, men du må forvente at flytte dine varer til et nyt standnummer og sætte nye prismærker på dine varer.
Skal jeg selv rydde op?
Ja, du skal selv rydde op på din stand, når din lejeperiode er slut.
Hvornår skal jeg tømme min stand?
Du skal have tømt din stand senest 1 time før lukketid den sidste lejedag, dvs. inden kl. 15 lørdage og søndage og på hverdage inden kl. 17. Medbring lejeaftale så vi kan kontrollere, at varerne tilhører dig inden de pakkes ned. Af sikkerhedsmæssige hensyn beder vi dig lade prismærkerne sidde på.
Er din stand ikke tømt ved lejeperiodens udløb, sørger vi for det og modregner et “ryd-stand-gebyr” på kr. 125,- i dit salg.
Afregning
Hvordan afregnes der?
Vi opgør salget HVER uge i hele din lejeperiode og afregner efter 3 hverdage direkte til din konto fratrukket 17% i kommission. Efter endt lejeperiode afregner vi fortsat dit salg såfremt en af dine varer dukker op fra en anden plads i butikken.
Har du spørgsmål som ikke er besvaret her på siden?
Udfyld formularen og klik på “Send besked”, så kontakter vi dig snarest muligt.